ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΣ ΠΑΝΤΕΛΑΡΟΥ, ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

Σήμερα 10/1/2020, πήραμε την πρωτοβουλία ως Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας να κάνουμε μία πρώτη προσπάθεια πανελλαδικού διαδικτυακού συντονισμού. Στη σημερινή τηλεδιάσκεψη συμμετέχουν πέρα από τους μαθητές της Συντονιστικής της Αθήνας και μαθητές αντιπρόσωποι από τις πάνω από 30 Συντονοστικές Επιτροπές Μαθητών από όλη την Ελλάδα αλλά και άλλοι εκλεγμένοι μαθητές σε μαθητικά συμβούλια στα σχολεία τους.

ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ!

Πριν ξεκινήσει η συζήτηση, να θυμηθούμε τι συνέβη όλο το προηγούμενο διάστημα. Από την αρχή της χρονιάς δώσαμε τη μάχη όλοι οι μαθητές σαν μια γροθιά για να είμαστε προστατευμένοι – ασφαλείς στα σχολεία μας, τα οποία άνοιξαν χωρίς μέτρα προστασίας. Φωνάξαμε πως “Η μάσκα δεν είναι η μόνη προστασία- Δώστε λεφτά για την Παιδεία” , και απαιτήσαμε να είμαστε λιγότεροι μαθητές/ τάξη, να μην υπάρχουν κενά σε καθηγητές και σε προσωπικό καθαριότητας.

Πραγματοποιήσαμε ταυτόχρονες μαθητικές κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα, οι οποίες ήταν οι πιο μαζικές της τελευταίας 10ετίας. Και αυτό το παραδέχονται οι εφημερίδες, τα κανάλια, σελίδες στο διαδίκτυο. Επί 2 μήνες πραγματοποιήθηκαν καταλήψεις σε πάνω από 1300 σχολεία της χώρας, κινητοποιήθηκαν πάνω από 30.000 μαθητές σε εκατοντάδες πορείες σε πάνω από 70 πόλεις, χωριά και Δήμους, πανελλαδικά. Δεχτήκαμε επίθεση, συκοφαντία, εκβιασμούς και καταστολή αλλά δεν το βάλαμε κάτω. Ξέραμε και ξέρουμε πως έχουμε δίκιο και μας έδωσε και δίνει δύναμη το γεγονός πως πάρα πολύς κόσμος (ιδιαίτερα κάποιοι Σύλλογοι Γονέων, εκπαιδευτικών και φοιτητές) μας στήριξαν και συνεχίζουν να μας στηρίζουν. Δεν είμαστε μόνοι μας!

Παρ’ ότι τα αιτήματα μας στην πλειοψηφία τους δεν ικανοποιήθηκαν ακόμα, πράγμα που οδήγησε σε κλείσιμο των σχολείων από τον Νοέμβρη και έναρξης ξανά της τηλεκπαίδευσης, με τον αγώνα μας καταφέραμε να ικανοποιήσουμε εν μέρει κάποια από αυτά! Γι’ αυτό και πρέπει να συνεχίσουμε. Όσο κι αν προσπάθησαν να μην ακουστούμε εμείς ακουστήκαμε και με το παραπάνω!

ΔΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΧΑΜΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΕΙΑ!

Το τελευταίο διάστημα συνέχεια μας λένε ότι θα ανακοινωθεί στο μέλλον πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, εμάς όμως δεν μας αρκεί κάτι τόσο αόριστο, πόσο μάλλον τώρα που με τις νέες αλλαγές που θέλουν να κάνουν βρισκόμαστε στον αέρα.

Καταρχάς εξακολουθεί να υπάρχει πανδημία, ίσως υπάρξει και τρίτο κύμα. Άρα προφανώς βάζουμε ξανά μπροστά το θέμα της ασφάλειας μας! Εμείς φυσικά και θέλουμε να ανοίξουν τα σχολεία -περιττό να σχολιάσουμε ξανά το φιάσκο της τηλεκπαίδευσης και πόσο δεν αποδίδει.

Παρόλα αυτά είναι αναγκαίο τώρα, πριν ανοίξουμε, να παρθούν ουσιαστικά μέτρα, με ιδιαίτερο βάρος στην διεξαγωγή μαζικών και δωρεάν τεστ, αποστάσεων στις τάξεις, και μέτρων απολύμανσης και καθαριότητας στα σχολεία, διότι αλλιώς θα κινδυνεύουμε πάλι κι εμείς και οι οικογένειες μας και μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα θα ξανακλείσουν τα σχολεία από τα πολλά κρούσματα.

ΟΥΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ

ΜΗΝ ΤΑ ΒΑΖΕΤΕ ΜΕ ΤΗ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΔΩΣΕΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

Σαν να μην έφταναν όσα ζήσαμε και ζούμε ακόμα, η κυβέρνηση έχει βάλει μάλλον σκοπό, αν δεν μας “τσακίσει” ο κορονοιός, να μας “τσακίσει” αυτή!

Όλοι εμείς ξεκινήσαμε μέσα σε αυτές τις συνθήκες απο πέρυσι και συνεχίζουμε και φέτος την προετοιμασία μας για να δώσουμε πανελλήνιες (αν όλα πάνε καλά) το καλοκαίρι του 2021. Για πολλούς μήνες τώρα αυτή η προετοιμασία γίνεται εν μέσω μιας οθόνης, κάτι που σίγουρα δε μπορεί να θεωρείται ολοκληρωμένη προετοιμασία.

Την ύλη που μειώσατε σε κάποια μαθήματα, όπως πέρσι, που βέβαια τα σχολεία έκλεισαν Μάρτη, όχι Νοέμβρη. Για να μην αναφερθούμε στο γεγονός πως σε μαθήματα στον Τομέα Υγείας των ΕΠΑΛ αλλά και σε μαθήματα ειδικότητας σε Μουσικά- Καλλιτεχνικά Σχολεία που δεν την κόψατε καθόλου!

Μας φέρεστε σαν πειραματοζωα. Διαλύετε τη ψυχολογία μας. Νιώθουμε ότι παίζετε με τις τύχες και το μέλλον μας. Νιώθουμε αδικημένοι.

Γιατί όσο δικαιο και σωστό μπορει να ειναι η επιδίωξη το σχολείο να είναι καλύτερο για να γραφουν ολοι οι μαθητές καλα, (όπως μας έχετε πρήξει) και να μην έχουμε «μαθητές που γράφουν 1, 2 και 3», όπως λέτε…τοσο αδικο και προκλητικό ειναι αυτο να το λέτε εσείς. Εσεις και καθε Υπουργείο Παιδείας, καθε κυβέρνηση που εκανε το σχολείο να βγάζει μαθητές που γράφουν 1, 2 και 3.

Γιατί εμεις τοσα χρονιά φωναζουμε: Θελουμε σχολειο να μορφώνει- Οχι να εξοντώνει!

Οχι απλα για να μη γραφουμε 1, 2 και 3. Αλλα για να βγαινουμε μορφωμενοι ανθρωποι.

Και τοσα χρονια μας απαντανε όλοι σας πως αυτο δε γινεται. Πως κοστίζει.

Και μας αφήνετε χωρίς συχνά καθηγητές, φέτος μας αφήσατε και απροστατευτους στην πανδημία.

Τώρα σας πήρε ο πόνος; ΤΩΡΑ; Μιλάτε για συνειδητοποιημένους μαθητές, αλλά μάλλον εσείς δεν εχετε συνειδητοποιήσει πως νιώθει και σκέφτεται ενας μαθητής και μια μαθητρια που δινουν πανελλήνιες. Και η επιλογή σας αυτή εντείνει το άγχος μας, γιατί μας δημιουργεί και άλλη ανασφάλεια, που πραγματικά εν μέσω όλης αυτής της κατάστασης πιστεύουμε πως δε χρειάζεται.

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ! ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΠΙΣΩ ΑΜΕΣΑ.

ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΑΣ Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ.

Εκτός από το ζήτημα της Γ’ Λυκείου επείγει και το ζήτημα της Τράπεζας Θεμάτων, που θέλουν να βάλουν σε εφαρμογή φέτος στην Α Λυκείου των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ. Είναι ξεκάθαρα ψυχοφθόρος, ανταγωνιστικός τρόπος εξέτασης και με υπέρογκη ύλη για τέτοιου είδους εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα, και για αυτό όταν εφαρμόστηκε έμεινε μετεξεταστέο το 40% των μαθητών. Είναι απαράδεκτο και κατακριτέο από την πλειονότητα των μαθητών να εφαρμοστεί από φέτος! Όλοι οι μαθητές φέτος έχουν τεράστιες δυσκολίες με την τηλεκπαίδευση, κάποιοι δεν έχουν καν πρόσβαση, η ύλη είναι αδύνατο να καλυφθεί, και από τη στιγμή που το μάθημα δεν γίνεται δια ζώσης, τυχόν απορίες είναι πολύ πιο δύσκολο να διευκρινιστούν. Ζητάμε την άμεση απόσυρση της.

Τωρα να ακουστούμε πιο δυνατά από ποτέ!

ΑΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΝ ΠΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΠΙΤΙ ΔΕ ΘΑ ΑΚΟΥΣΤΟΥΜΕ…

…ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΝ ΛΑΘΟΣ!

Πολλοί μπορεί να σκεφτούν: “Έχει νόημα να συνεχίσουμε, αφού κάνουν πως δεν μας ακούνε;” και ότι “δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά”. Εδώ πρέπει να πούμε, κάτι παλιό αλλά πάντα επίκαιρο, πως αγώνας που δεν δίνεται είναι εξαρχής χαμένος!

Αν δεν είχαμε κάνει ότι κάναμε δεν θα είχαν καλύψει τα κενά σε καθηγητές που απαιτούσαμε να καλυφθούν, κι ας υπάρχουν ακόμα κάποια. Δεν θα είχαν αραιώσει ακόμα και τις ελάχιστες τάξεις, που αραίωσαν σε όλη την χώρα. Δεν θα είχαν δώσει απολυμαντικά στα σχολεία που είχαν μεγάλη έλλειψη ή και καθόλου. Ακόμα και τα ελάχιστα τάμπλετ που έδωσαν είναι δικιά μας κατάκτηση. Ή η ύλη που μειώθηκε για τις πανελλαδικές, θα γινόταν αν δεν φωνάζαμε;

Αξίζει να το παλέψουμε είτε έχει μικρό είτε μεγάλο αποτέλεσμα. Και από τις μικρές μας κατακτήσεις πρέπει να πάρουμε θάρρος για τη συνέχεια. Αν δεν πούμε τίποτα, τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα είναι δεδομένο.

Μπορεί, λοιπόν να συνεχίζουν, αλλά θα συνεχίσουμε και εμείς!

ΓΙΑΤΙ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ “ΡΟΜΠΑ” ΗΔΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ… ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ, ΑΝΤΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΗ;

Το κυριότερο είναι πως από όλον μας τον αγώνα η κυβέρνηση εκτέθηκε, δεν μπορεί να “μας κουνιέται” πως τα κάνει όλα καλά! Γιατί, τους πιέσαμε, τους εκθέσαμε κι ας προσπάθησαν να μας καταστείλουν με τα ΜΑΤ και τις τηλεαπουσίες, και είμαστε δικαιωμένοι στη συνείδηση του κόσμου. Ε, λοιπόν τώρα μπορούμε ακόμα περισσότερο να τους πιέσουμε.

Δημιουργήθηκαν περισσότερα αγωνιστικά 15μελή και 5μελή. Δεν είναι ίδια η κατάσταση που επικρατούσε πριν από μερικά χρόνια!

Χαρακτητιστικα να πούμε πως:

Το ψήφισμα που κολλήσαμε στο Υπουργείο πριν τις γιορτές και καταδίκαζε της στάση της κυβέρνησης, ψηφίστηκε από 170 σχολεία αλλά και από χιλιάδες μαθητές ατομικά. Τα 15μελή πλέον δεν είναι μόνο για πάρτι και εκδρομές, που φυσικά και αυτά τα θέλουμε και τα επιδιώκουμε να έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στις εκδρομές και να μην αποκλείονται λόγω οικονομικών δυσκολιών, αλλά έμαθαν να αγωνίζονται πιο συλλογικά, έμαθαν να κάνουν “κατάληψη”, έμαθαν να συντονίζονται και να συνεργάζονται. Πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια έχουν δημιουργηθεί πάνω από 30 νέες Συντονιστικές σε όλη την χώρα.

#Κεραμεως τρεμε!

Λέμε στην κα. Υπουργό να μας φοβάται. Δεν έχει ακόμα καταλάβει πόσο οργισμένοι είναι οι μαθητές. Θα το δει ξανά τις επόμενες μέρες.

Εδώ να κάνουμε ένα σχολίο για μια συζήτηση που γίνεται για να παραιτηθεί η Υπουργός.Αν παραιτηθεί η Κεραμέως ή “την παραιτήσουν” είναι δικό τους θέμα. Φυσικά η πλειοψηφία των μαθητών θα χαρεί με κάτι τέτοιο, άρα εννοείται πως δεν έχουμε κανένα θέμα να παραιτηθεί. Όμως δεν γεννηθήκαμε το 2020. Ξέρουμε πως κυβερνήσεις και υπουργοί άλλαζαν και παρόλα αυτά όλοι κρατούν και “εμπλουτίζουν” το απαράδεκτο αυτό εκπαιδευτικό σύστημα. Μόνο οι αγώνες μας μπορούν να το κάνουν καλύτερο ή να αποτρέψουν τα χειρότερα. Και αυτή είναι η ουσία.

Ορισμένοι εκμεταλλεύονται αυτή τη συζήτηση για να ξεχάσουμε και ότι ξέρουμε. Ακόμα και προηγούμενοι υπουργοί που είχαν προτείνει παρόμοια νομοσχέδια, βγαίνουν τώρα και λένε ότι διαφωνούν με το εκπαιδευτικό σύστημα έτσι ξαφνικά, κι ότι δήθεν μας υποστηρίζουν και αυτοί θα το έκαναν καλύτερα και το θέμα είναι η Κεραμέως μόνο σαν άτομο.

Άρα για να το πούμε απλά: Να μη στεριώσει κανένας Υπουργός και καμία πολιτική που κάνει το σχολείο μας χειρότερο. Που μας θεωρεί κόστος στα σχολεία. Που δεν τον ενδιαφέρει να μορφωθούμε. Οι μαθητές αυτό είπαν, λένε και θα λένε με τους αγώνες τους για σχολείο δημιουργικό για όλα τα παιδιά!

ΣΕΙΣΜΟΣ- ΣΕΙΣΜΟΣ- ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ

ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣ!

Προτείνουμε να εμπλουτίσουμε μέσα από συζήτηση το παρακάτω πλαίσιο αιτημάτων για να κινηθούμε σε αυτό σε πανελλαδική βάση. Πιστεύουμε ότι καλύπτει τη μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών:

1. Μέτρα για να ανοίξουν και να είναι ασφαλή τα σχολεία μας. Να μην τα ανοίξετε όπως τα ανοίξατε τον Σεπτέμβρη. Να προσληφθούν καθηγητές με βάση τις ανάγκες και να ανοίξουν νέες αίθουσες στα ίδια τα σχολεία ή σε άλλα δημόσια κτήρια, ώστε να είμαστε πιο λίγοι μαθητές ανά τάξη. Να προσληφθεί προσωπικό καθαριότητας με βάση τις αυξημένες ανάγκες λόγω της πανδημίας. Δωρεάν και συνέχεια τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για να μην εξαπλώνεται ο ιός στο σχολείο.

2. Να μην υπάρξει οποιαδήποτε αλλαγή στις Πανελλαδικές εξετάσεις, ειδικά για τους φετινούς υποψήφιους Πανελληνίων που να βάζει σε κίνδυνο τον αγώνα που δίνουν οι μαθητές για να συνεχίσουν τη μόρφωσή τους στο Πανεπιστήμιο. Να αποκατασταθεί οποιαδήποτε αδικία με την εξεταζόμενη ύλη των Πανελλαδικών, ειδικά σε μαθήματα στα ΕΠΑΛ και στα Μουσικά- Καλλιτεχνικά σχολεία.

3. Να ανακοινωθεί εδώ και τώρα η απόσυρση της Τράπεζας Θεμάτων και γενικότερα να σταματήσει όλη αυτή η πρεμούρα με τα τεστ, τα διαγωνίσματα και πάει λέγοντας. Δε λείπει αυτό από τα σχολεία μας. Να κάνουμε μάθημα και να μάθουμε τίποτα μας λείπει. Θα είναι απαράδεκτο να μας διαλύσετε με δύσκολα θέματα ειδικά φέτος που η σχολική χρονιά έχει τόσες δυσκολίες.

4. Σε περίπτωση που η τηλεκπαίδευση συνεχιστεί: Να εξασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην τηλε-εκπαίδευση, με παροχή του αναγκαίου εξοπλισμού (πρόσβαση στο διαδίκτυο, tablet, laptop). Καμία απουσία σε μαθητή, που είτε τον “πετούσε έξω” το σύστημα, είτε δεν έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούν για οικονομικούς λόγους. Διευκόλυνση των καθηγητών να έχουν την ελευθερία να χρησιμοποιούν και άλλα προγράμματα για να ελαφρυνθεί το σύστημα.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ!

Πάμε τώρα να συντονιστούμε πανελλαδικά. Είναι πολύ σημαντικό να βρεθούν από κοντά όλες οι τοπικές συντονιστικές τις επόμενες μέρες. Να μεταφερθεί και να δημιουργηθεί παντού αγωνιστικό κλίμα. Να οργανωθούμε!

Να γίνουν – έστω και διαδικτυακά- συνελεύσεις τάξεων, ειδικά της Γ Λυκείου για να αποφασιστεί η αντίθεση κάθε τάξης στις εξαγγελίες. Να ξεκινήσουμε συλλογή αποφάσεων άμεσα. Να σκεφτούμε και άλλους τρόπους για να εκφράσει η Γ ΓΕΛ την αντίθεσή της.

Να προχωρήσουμε σε πανελλαδική μέρα δράσης μαθητών την Πέμπτη 21 Γενάρη!

Να φτιαχτεί κοινό κείμενο και πλαίσιο αιτημάτων. Τόσο με πανό μαθητών έξω από τα σχολεία, παρεμβάσεις σε δήμους, περιφέρειες, Διευθύνσεις Βθμιας, ξανά στο Υπουργείο, όσο και με παρεμβάσεις (ακόμα και με αποχές) από την τηλεκπαίδευση, αν αυτή συνεχίζεται.

Comments are closed.